بررسی اختصاصی؛

روز نخست تست اتومبیل های فصل ۲۰۱۵ فرمول یک

مرحله آزمایشی با حضور ۷ تیم آغاز شد و فراری و فتل سریع ترین های روز نخست فصل ۲۰۱۵ بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در اولین روز تست‌های خرز، سباستین فتل راننده تازه وارد تیم فراری توانست در رده اول جدول زمان‌ها حضور داشته باشد.

تست  که هم زمان با رونمایی از بعضی اتومبیل‌ها بود. از نظر استقامت و پایداری، نیکو روزبرگ با مرسدس حرف اول و آخر را زد. اما سریع‌ترین زمان را سباستین فتل راننده تیم فراری ثبت کرد.

فتل که به دلیل مشکل سنسور زمان زیادی را در پیت گذراند، او چند بار موفق شد دورهای 1:22 ثبت کند. فتل روز را بالا ترین زمان که با تایرهای مدیوم ثبت شده بود تمام کرد. او توانست رکورد سریع‌ترین دور را که سال گذشته ثبت شده بود، بشکند.


زمان ها:
در این روز سباستین فتل، راننده تازه وارد فراری با ثبت زمان ۱:۲۲٫۶۲۰ثانیه توانست در صدر جدول زمانی قرار گیرد.

 مارکوس اریکسون از تیم سائوبر، دیگر خودروی استفاده کننده از موتورهای فراری با اختلاف ۱۵۷هزارم ثانیه پشت سر او در رده دوم قرار گرفت وی با تایرهای نرم توانست زمان 1.22.777 را ثبت کند.
 بدین‌ترتیب با اختلاف کمی نسبت به فتل در رده دوم قرار گرفت. او در نتیجه اسپین شدن (گردش به دور خود) موجب به نمایش درآمدن پرچم‌های قرمز رنگ شده بود.

نیکو روزبرگ در حالی با اختلاف بیش از ۴ دهم ثانیه نسبت به فتل در رده سوم قرار گرفت، که با ثبت ۱۵۷ دور  معادل دو مسابقه کامل در این پیست  و بیش از دو برابر نزدیک ترین رقیبش آن هم در روز نخست اولین شوک را به این مسابقات وارد کرد.

دنیل ریکاردو از تیم ردبول که در اوایل این روز دیر به میدان وارد شده بود با اختلاف بیش از ۲ دهم ثانیه نسبت به روزبرگ در رده چهارم قرار گرفت.بعد از او هم والتری بوتاس از ویلیامز قرار گرفت. بوتاس در مقایسه با سریع‌ترین دور، 1.2 ثانیه کندتر بود.

ردبول در این روز با دو مشکل فنی که اولی ناشی از باطری که منجبر به مشکل در ترمز های عقب خودرو شد و دومی مشکل در موتور جدید رنو دست به گریبان بود.

با این وجود تیم ردبول فصل را به مراتب بهتر از سال گذشته که در چهار روز تنها موفق به ثبت ۲۲ دور شده بود را پشت سر گذاشت.

تیم تورو روسو هم با کارلوس ساینز جونیور، ششمین تیم سریع  بود. ساینز موجب شد یک بار پرچم‌های قرمز به نشانه توقف تست به حرکت درآیند.
اما در حالی که همگان منتظر عملکرد مک‌لارن با موتور جدید هوندا بودند، فرناندو آلونسو به دلیل مشکلات بسیار زمان زیادی را در گاراژ سپری کرد.

 آلونسو تنها شش دور در خرز دیده شد و علاوه‌بر این موفق نشد دور سریعی ثبت کند. طبق آخرین اخبار دریافتی مک‌لارن به دلیل مشکل موتور و طراحی پیچیده انتهای اتومبیل در پیست ماند. هوندا پیش‌تر اعلام کرده بود تا گرندپری استرالیا بر روی بهبود عملکرد موتور تمرکز می‌کند.

تیم فورس‌ایندیا هم که در هفته گذشته اعلام کرده بود در این تست حضور ندارد، جای خالی‌اش در خرز احساس شد. به غیر از این تیم، خبرنگاران گزارش کردند لوتوس اتومبیل خود را به این پیست رسانده است.

دورها:

1. نیکو روزبرگ 157 دور
2. مارکوس اریکسن 73 دور
3. والتری بوتاس 73 دور
4. سباستین فتل 60 دور
5. کارلوس ساینز 46 دور
6. دنیل ریکاردو 33 دور
7. فرناندو آلونسو 6 دور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار